Biznes w Internecie – ile pieniędzy zainwestować?

Jednym z tyleż popularnych, co fałszywych mitów i stereotypów dotyczących działalności biznesowej w Internecie jest mit niskich czy wręcz zerowych kosztów finansowych jej rozpoczęcia. Jest to oczywista nieprawda. Świat wirtualny jest niczym innym, tylko odbiciem świata realnego, a zatem rządzą nimi takie same zasady i mechanizmy. Tak samo jak w biznesie prowadzonym w świecie realnym, tak i w biznesie wirtualnym nie ma zatem zysku bez konieczności poniesienia wkładu finansowego. Generalnie, koszty zależą od tego, czym konkretnie zamierzamy się zajmować, zatem trudno jest podać przybliżone koszty rozpoczęcia działalności. Bodaj najniższe niesie ze sobą sprzedawanie i wystawianie na aukcje choćby używanych przedmiotów, copywriting czy odpłatne prowadzenie strony, bloga lub profilu na serwisie społecznościowym. Z większymi kosztami wiąże się prowadzenie profesjonalnych sklepów internetowych, profesjonalnych stron, blogów i tym podobnych. Ogółem – im bardziej zaawansowane technologicznie jest lub ma być nasze przedsięwzięcie, tym więcej środków finansowych musimy w nie zainwestować. Koszty zależą także od tego, w jakim zakresie zamierzamy prowadzić swój biznes samodzielnie, a w jakim (i czy) zdecydujemy się na to, by korzystać z usług zewnętrznych podmiotów, które rzecz jasna są odpłatne. Jeśli decydujemy się na pełną samodzielność – musimy zainwestować także czas na doskonalenie i optymalizację naszego biznesu a także ciągłe i ustawiczne doszkalanie się i dokształcanie w dziedzinach, w których prowadzimy działalność.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.